Gyakran Ismételt Kérdések



AMIT A REGISZTRÁCIÓ ELŐTT MINDENKÉPPEN TUDNOD KELL! (olvasási idő maximum 2 perc)

  1. Milyen ügyeket tudok elintézni a változásbejelentő.hu-n?
  2. Milyen ügyeket NEM tudok elintézni a változásbejelentő.hu-n?
  3. Miért érdemes a változásbejelentő.hu-t választanom?
  4. Milyen szolgáltatóknál tudok adatváltozást bejelenteni as változásbejelentő.hu-n keresztül?

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI ARRÓL, HOGYAN MŰKÖDIK AZ OLDAL (2 perc)

  1. Milyen elven működik a változásbejelentő.hu?
  2. Mi kell a változásbejelentő.hu használatához?
  3. Milyen űrlapokat kell kitölteni, és milyen dokumentumokat kell csatolni?
  4. Mennyire hiteles, biztonságos az oldal?
  5. Milyen formátumban tölthetem fel a mellékleteket?
  6. Melyik böngészőkkel használhatom az oldalt?
  7. Használhatom a szolgáltatást okostelefonon és tableten is?
  8. Hogyan tudok fizetni a szolgáltatásokért?
  9. Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A REGISZTRÁCIÓRÓL (2 perc)

  1. Milyen lépésekből áll a regisztráció, és mennyi idő kell hozzá?
  2. Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
  3. Mit tegyek, ha változtak a regisztrációkor megadott adataim?
  4. Ha elfelejtettem a jelszavamat, hogyan kaphatok újat?
  5. Megszakíthatom a regisztrációs folyamatot?

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A KÖZMŰÁTÍRÁSRÓL (érdemes kétszer is elolvasni - 4 perc)

  1. Mikor válasszam a "közműátírás" ügytípust?
  2. Milyen lépésekben írathatom át a közműveket?
  3. Milyen dokumentumokat kell az ügyintézéshez előkészítenem?
  4. Mit tegyek, ha egy ingatlanban több közműszerződést is át kell íratnom?
  5. Mi történik közműátíráskor, ha az előző szerződőnek díjhátraléka van a szolgáltató felé?
  6. Milyen adatkitöltési szabályt kell alkalmazni, ha átalánydíjat fizetek a közműszolgáltatónak?
  7. Van-e speciális teendő a bérleti szerződéskor indított közműátírás ügyintézésekor?

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI AZ ADATVÁLTOZÁS BEJELENTÉSÉRŐL (érdemes kétszer is elolvasni - 4 perc)

  1. Mikor válasszam az "adatváltozás bejelentése" ügytípust?
  2. Milyen lépésekben jelenthetem be az adatváltozást?
  3. Milyen dokumentumokat kell az ügyintézéshez előkészítenem?
  4. Mi a teendőm, ha egy adatváltozást több szolgáltatónak is bejelentenék?

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A NÉV- ÉS LAKCÍMVÁLTOZÁS HIVATALOS ÜGYINTÉZÉSÉRŐL (érdemes kétszer is elolvasni - 3 perc)

  1. Milyen teendőim vannak, ha új lakásba költözöm?
  2. Milyen teendőim vannak, ha megváltozik a nevem?
  3. Mi a teendőm, ha változik a cégem neve vagy székhelye?
  4. Elakadtam, kérdésem vagy problémám van, hová fordulhatok segítségért?

 

Ha ügyvéd vagy, további részletes információkért kattints ide.

 

AMIT REGISZTRÁCIÓ ELŐTT MINDENKÉPPEN TUDNOD KELL! (olvasási idő maximum: 2 perc) 

1. Milyen ügyeket tudok elintézni a változásbejelentő.hu-n?

Honlapunkon több mint 100 szolgáltatónál intézhetsz közműátíráshoz, illetve adatváltozáshoz (név, cím, elérhetőség) kapcsolódó ügyeket egyszerűen, kényelmesen, sorban állás nélkül.

I. Közműátírás

Ingatlaneladás vagy -vásárlás, -bérlés, -öröklés, -ajándékozás, illetve vagyonmegosztás esetén (víz, gáz, áram, távhő, csatorna, hulladék, kéményseprő).

A változásbejelentő.hu-n keresztül a szolgáltatóknak közvetlenül, elektronikusan küldheted el azokat a dokumentumcsomagokat, amelyekkel a szerződéskötési folyamat elindítható. Néhány szolgáltató ez alapján egy szerződést küld, melyet aláírva vissza kell juttatnod hozzájuk a folyamat lezárásához, de az egyes cégek gyakorlata eltérhet abban, hogy a szerződéskötés mikor és hogyan történik.

II. Adatváltozás bejelentése

Névváltozás: pl. házasságkötés, válás, tudományos fokozat megszerzése

Címváltozás: az állandó lakcím, tartózkodási hely, értesítési vagy számlázási cím változásának bejelentése

Elérhetőségek változása: pl. telefonszám, e-mail cím

A változásbejelentő.hu-n keresztül a szolgáltatóknak közvetlenül, elektronikusan küldheted el azokat a dokumentumcsomagokat, amelyekkel a szerződéses és elérhetőségi adataid változását egyszerűen és gyorsan bejelentheted. Honlapunkon keresztül az ehhez szükséges dokumentumaid (pl. személyi igazolvány, lakcímkártya, házassági anyakönyvi kivonat stb.) másolatát is feltöltheted.

 

2. Milyen ügyeket NEM tudok elintézni a változásbejelentő.hu-n?

Bizonyos ügyek elintézéséhez már rendelkezned kell az új adatokat tartalmazó hivatalos iratokkal (pl. az új címedet tartalmazó lakcímkártyával), amelynek megújításáról az erre létrehozott állami hivatalokban (okmányiroda, kormányablak – bővebben lásd itt) tájékozódhatsz. 

 

3. Miért érdemes a változásbejelentő.hu-t választanom?

Kényelmes – nálunk nincs sorban állás, várakozás, ebédszünet, záróra, hétvégi zárvatartás és ünnepnap. Van viszont 100%-ban otthonról végezhető elektronikus ügyintézés, amelyet telefonos és online ügyfélszolgálat támogat

Professzionális – több mint 100 szolgáltatóval állunk kapcsolatban (áram, gáz, víz, távhő, hulladék, kéményseprő, mobil, internet stb.)

Gyors – egy változásbejelentés beküldési ideje kevesebb, mint 15 perc

Intelligens – pontosan tudjuk, hogy egy adott ügy elintézéséhez milyen adatok és dokumentumok kellenek, és csak ezeket kérjük el tőled

Felhasználóbarát – egy adatot csak egyszer kell megadnod, a hibákat pedig egy pillanat alatt javíthatod, azaz nincs időpazarlás

Költséghatékony kedvezményes árainkon egyszerre több szolgáltatónál is intézhetsz ügyeket, amellyel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg

Rugalmas – számítógépről, tabletről és okostelefonról többféle böngészőben is használhatod, az ügyintézést, az adatfeltöltést bármikor megszakíthatod, később pedig folytathatod

 

4. Milyen szolgáltatóknál tudok adatváltozást bejelenteni a változásbejelentő.hu-n keresztül?

A változásbejelentő.hu-n több mint 100 közmű- és egyéb szolgáltatónál tudsz közműátíráshoz, illetve adatváltozáshoz kapcsolódó ügyeket intézni. Folyamatosan dolgozunk a szolgáltatók bővítésén, de ha véletlenül mégsem találod a keresett vállalatot az aktuális listában, akkor kattints ide, és küldj üzenetet, hogy segíthessünk.

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI ARRÓL, HOGYAN MŰKÖDIK AZ OLDAL (2 perc)

 

1. Milyen elven működik a változásbejelentő.hu?

Olyan rendszert alakítottunk ki, amellyel a szolgáltatók által kért nyomtatványokat egyszerűen kitöltheted, és elektronikusan beküldheted. Minden adatot elég egyszer megadnod egy felhasználóbarát felületen, a rendszer azok alapján kitölti a kiválasztott szolgáltatók űrlapjait, illetve jelzi, ha az ügyintézéshez további adatok vagy dokumentumok is szükségesek.

 

2. Mi kell a változásbejelentő.hu használatához?

Számítógép, tablet vagy okostelefon, illetve internetkapcsolat és egy gyors regisztráció a változásbejelentő.hu oldalon.

 

3. Milyen űrlapokat kell kitölteni, és milyen dokumentumokat kell csatolni?

A rendszer minden ügytípusnál csak az adott bejelentéshez szükséges adatokat kéri el, illetve megadja, milyen dokumentumokat kell (vagy lehet) a bejelentéshez csatolni.

 

4. Mennyire hiteles, biztonságos az oldal?

A szolgáltatóknak továbbított minden dokumentumot elektronikus aláírással látunk el. A beküldött dokumentumcsomagokhoz csatoljuk az ügyben érintettek aláírását tartalmazó eredeti dokumentumok – egyszerű vagy hiteles – elektronikus másolatait is. A személyes adataid védelme számunkra rendkívül fontos. Az ezzel kapcsolatos részletes tájékoztatót itt olvashatod.

 

5. Milyen formátumban tölthetem fel a mellékleteket?

Választhatsz, hogy PDF- vagy JPEG-formátumban töltöd-e fel a mellékleteket, de a csatolmányok együttes mérete nem haladhatja meg a 8 MB-ot.

 

6. Melyik böngészőkkel használhatom az oldalt?

A változásbejelentő.hu legbiztonságosabban a Chrome és a Mozilla Firefox aktuális verziójával, illetve az Internet Explorer 9-es verziójától felfelé használható.

 

7. Használhatom a szolgáltatást okostelefonon és tableten is?

Igen, az alkalmazást mobileszközre is optimalizáltuk.

 

8. Hogyan tudok fizetni a szolgáltatásokért?

A honlapon jelenleg bankkártyával lehet fizetni. Az internetes kártyás fizetésekről szóló tájékoztatót itt olvashatod.

 

9. Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az EuroCard/MasterCard dombornyomott kártyáival, illetve – a kibocsátó banktól függően – egyes VISA Electron kártyákkal is. A bankkártyás fizetési megoldást a CIB Bank biztosítja, erről bővebben itt olvashatsz.

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A REGISZTRÁCIÓRÓL (2 perc)

 

1. Milyen lépésekből áll a regisztráció, és mennyi idő kell hozzá?

A mindössze néhány percet igénybe vevő regisztrációt az oldal jobb felső sarkában található „Regisztráció” gombra kattintva kezdheted el. Készítsd elő a személyazonosító okmányaidat, mert szükséged lesz rájuk! Ha a regisztráció után ügyet is intéznél, olvasd el itt, hogy milyen dokumentumok szükségesek a közműátíráshoz, vagy kattints ide, és tudd meg, mi kell az adatváltozás bejelentéséhez!

Ezután add meg a regisztráció elkezdéséhez szükséges alapadatokat (név, e-mail cím, mobiltelefonszám, felhasználónév, jelszó), majd fogadd el az Általános Szerződési Feltételekben és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Egyúttal feliratkozhatsz a hírlevelünkre is.

A következő lépésben a felhasználói fiókot kell hitelesítened a megadott mobiltelefonszámra, valamint e-mailre küldött kód beírásával. Fontos, hogy a hitelesítéskor a mobiltelefonszámra és az e-mailre küldött kódot IS meg kell adnod, ezután pedig a „Megerősítés” gombra kell kattintanod!

Az ügyintézés elkezdéséhez először egészítsd ki az adatlapodat a további szükséges adatokkal.

Ha ezekkel készen vagy, a regisztrációd befejeződött, kezdődhet az ügyintézés!   

 

2. Hogyan törölhetem a regisztrációmat?

A regisztrációd törlését az ugyfelszolgalat@valtozasbejelento.hu e-mail címre küldött levélben bármikor kérheted.

 

3. Mit tegyek, ha változtak a regisztrációkor megadott adataim?

Frissítsd az adataidat, hogy mindig aktuálisak, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek!

 

4. Ha elfelejtettem a jelszavamat, hogyan kaphatok újat?

Kattints a jobb felső sarokban található „Bejelentkezés” gombra, majd az „Elfelejtetted a jelszavadat?” linkre, ezt követően a felhasználóneved és az e-mail címed megadva kérhetsz új jelszót.

 

5. Megszakíthatom a regisztrációs folyamatot?

A regisztráció a kettős megerősítéssel (e-mailben kiküldött kód és sms-ben küldött kód megadása után) válik teljessé. Ha az SMS-kód beírása előtt szakítod meg a regisztrációt, akkor a következő alkalommal a folyamatot elölről kell kezdened. Ha az SMS-kódot megadtad, de az e-mailes kódot nem, és úgy léptél ki, akkor a következő belépéskor – a folyamat újrakezdése nélkül – megerősítheted az e-mail címedet.

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A KÖZMŰÁTÍRÁSRÓL (érdemes kétszer is elolvasni – 4 perc)

 

1. Mikor válasszam a „közműátírás” ügytípust?

Akkor szükséges a közműátírás, ha egy érvényes közműszolgáltatás szerződője megváltozik, azaz például vásárolsz, bérelsz vagy örökölsz egy ingatlant. Ilyenkor az előző szerződő (pl. a korábbi tulajdonos) szerződését meg kell szüntetni, neked pedig (mint vásárlónak, bérlőnek vagy örökösnek) új szerződést kell kötnöd a közműszolgáltatókkal.

 

2. Milyen lépésekben írathatom át a közműveket?

A regisztráció és a bejelentkezés után az információs  pulton részletes tájékoztatást kapsz ezek pontos menetéről, vagy nézd meg bemutató videónkat itt, ha adásvétel, öröklés, ajándékozás, vagy itt, ha bérlet, albérlet kapcsán szeretnél ügyet intézni

 

3. Milyen dokumentumokat kell az ügyintézéshez előkészítenem?

  • adásvétel: adásvételi szerződés vagy 30 napnál nem régebbi végleges bejegyzést tartalmazó tulajdoni lap, birtokbaadási jegyzőkönyv; több új tulajdonos esetén a többi tulajdonos hozzájáruló nyilatkozata, közműszámlák
  • bérlet: bérleti szerződés, közműátadási jegyzőkönyv, közműszámlák
  • öröklés: halotti anyakönyvi kivonat, hagyatékátadó végzés, közműszámlák
  • ajándékozás: ajándékozási szerződés, birtokbaadási jegyzőkönyv, közműszámlák
  • vagyonmegosztás: vagyonmegosztási végzés, közműszámlák

 

4. Mit tegyek, ha egy ingatlanban több közműszerződést is át kell íratnom?

Elég csak egy közműátírási ügyet indítani, hiszen a szolgáltatók kiválasztásakor minden érintett szolgáltatót megjelölhetsz.

 

5. Mi történik a közműátíráskor, ha az előző szerződőnek díjhátraléka van a szolgáltató felé?

A közműátírási dokumentumcsomagban a birtokbaadási vagy közműátadási jegyzőkönyvet is benyújtod, amelyen az előző és az új szerződő (pl. a korábbi és az új tulajdonos) aláírásukkal igazolják az ingatlanhoz tartozó mérőórák állását. A leolvasás napjáig az előző szerződőt terheli a fizetési kötelezettség. A közműátírást kezdeményező adatlapokon meg kell adni azt a címet, ahová a szolgáltató ezt az úgynevezett végszámlát kiküldheti. A végszámla kiegyenlítésére rendelkezésre álló idő mindig kevesebb, mint a szolgáltatói ügyintézésre rendelkezésre álló idő.

 

6. Milyen adatkitöltési szabályt kell alkalmazni, ha átalánydíjat fizetek a közműszolgáltatónak?  

A birtokbaadási jegyzőkönyv rögzíti azokat a szolgáltatókat, amelyeknek a mérőórái az ingatlanban mérik a fogyasztást. Ezeknek a mérőóráknak egyedi az azonosítójuk (gyári számuk). Azoknál a szolgáltatóknál, amelyeknek nincs az ingatlanban mérőórájuk – tehát átalánydíjat állapítottak meg –, eltérő szabályt kell alkalmazni. Ilyenkor az adatbekérő űrlapon a mérőóra gyári száma és a mérőállás – egyébként kötelezően kitöltendő – mezőibe nullákat kell írni.

 

7. Van-e speciális teendő a bérleti szerződéskor indított közműátírás ügyintézésekor?

Amennyiben a FŐGÁZ Zrt. a gázszolgáltató a bérelt ingatlanban, akkor be kell nyújtani a FŐGÁZ „nyilatkozat kapacitás lekötési jog átadásról” elnevezésű dokumentumát is, amelyet az elektronikus űrlap kitöltése után, egy gombnyomással – már kitöltve – letölthetsz a számítógépedre, majd miután kinyomtattad és aláírtad, feltöltve beküldheted a szolgáltatónak.

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI AZ ADATVÁLTOZÁS BEJELENTÉSÉRŐL (érdemes kétszer is elolvasni – 4 perc)

 

1. Mikor válasszam az „adatváltozás bejelentése” ügytípust”?   

Akkor válaszd az adatváltozás bejelentése ügytípust, ha egy érvényes közmű- vagy egyéb szolgáltatási szerződésedben valamelyik adatodat – de nem a szerződő személyét – megváltoztatnád. Ilyen például, ha házasságot kötöttél, és megváltozott a neved, esetleg új értesítési címre kéred a fizetendő számláidat, vagy megváltoztak a telefonos, e-mailes elérhetőségeid. 

 

2. Milyen lépésekben jelenthetem be az adatváltozást? 

A regisztráció és a bejelentkezés után az információs pulton részletes tájékoztatást kapsz ezek pontos menetéről, vagy nézd meg bemutató videónkat itt, ha neved, címed, telefonszámod vagy e-mail címed változása kapcsán szeretnél ügyet intézni

 

3. Milyen dokumentumokat kell az ügyintézéshez előkészítenem?

  • névváltoztatás: a névváltoztatást alátámasztó okirat (pl. házassági anyakönyvi kivonat, új névre kiállított új okmány, mely személyazonosításra alkalmas, bontóperi végzés)
  • lakó- és tartózkodási hely változása: lakcímkártya
  • telefonszám, e-mail cím változása: nem szükséges alátámasztó dokumentumot csatolni

 

4. Mi a teendőm, ha egy adatváltozást több szolgáltatónak is bejelentenék?     

Elég csak egy adatváltozás bejelentési ügyet elindítanod, hiszen a szolgáltatók kiválasztásakor minden érintett szolgáltatót megjelölhetsz majd.

 

 

HA TÖBBET AKARSZ TUDNI A NÉV- ÉS LAKCÍMVÁLTOZÁS HIVATALOS ÜGYINTÉZÉSÉRŐL
(érdemes kétszer is elolvasni – 3 perc)

 

1. Milyen teendőim vannak, ha új lakásba költözöm?

Az új lakóhelyed szerinti okmányirodában vagy önkormányzatnál be kell jelentkezned az új lakcímedre. Ezt a beköltözéstől számított három munkanapon belül meg kell tenned. Az ügyintézéshez szükség lesz egy érvényes személyazonosító okmányra – személyi igazolvány, útlevél vagy új típusú jogosítvány –, a lakcímkártyára, valamint ki kell töltened a lakcímbejelentő lapot, amelyhez az okmányirodában lehet ingyenesen hozzájutni. Saját tulajdonú ingatlannál be kell mutatnod a tulajdoni lap másolatát, vagy ha ez még nem áll rendelkezésre a földhivatali eljárás miatt, akkor a 30 napnál nem régebbi adásvételi szerződést. Új építésű ingatlanoknál a használatbavételi engedély, társasházi lakásnál pedig az alapító okirat is szükséges.

A másik fontos teendőd a közművek átíratása a saját nevedre. A változást a díjbeszedőknél, gázszolgáltatóknál, hulladékkezelőknél, kéményseprő-ipari szolgáltatóknál, távhőszolgáltatóknál, villamosenergia-szolgáltatóknál, víz- és csatornaszolgáltatóknál is be kell jelenteni. Erre az adásvétel után a szolgáltatók többségénél 15 nap – a vízszolgáltatóknál 30 nap – áll rendelkezésedre. 

Ha bérlakásba költözöl, a közműveket nem feltétlenül kell a saját nevedre íratni, de lakcímed vagy a tartózkodási helyed ekkor is megváltozik, tehát azt be kell jelentened.

 

2. Milyen teendőim vannak, ha megváltozik a nevem?     

A házasulandók az esküvő előtt, a házassági szándék bejelentésekor nyilatkoznak arról, hogyan használják a továbbiakban a nevüket, és több formula közül is választhatnak. A házasság megkötéséig a korábbi nyilatkozat megváltoztatható. A házasságkötés után – ha változás történt – az összes iratot a házassági anyakönyvi kivonatban szereplő névre kell kiállíttatni. 

Válóper után a felek a házasság alatt viselt nevüket használhatják továbbra is, de kérelemre ez megváltoztatható. A házasságinév-módosítási eljárás elindítását a házasságkötés helye vagy a lakóhely szerint illetékes anyakönyvvezetőnél kérheted. 

Névváltozás után nyolc napon belül kell kezdeményezned a személyazonosító okmány(ok) cseréjét. Az igazolványt okmányirodában vagy kormányablaknál igényelheted – csak személyesen. A névváltoztatást a közmű- és telekommunikációs szolgáltatóknak is be kell jelentened, de ezt már a változásbejelentő.hu-n egyszerűen intézheted.

 

3. Mi a teendőm, ha változik a cégem neve vagy székhelye?     

A céges változásokkal kapcsolatos ügyeket ügyvédi közreműködéssel tudod intézni. Ha ez megtörtént, a céggel szerződésben álló közmű- és egyéb szolgáltatóknak a változásbejelentő.hu-n keresztül tudod bejelenteni a megváltozott adatokat.

 

4. Elakadtam, kérdésem vagy problémám van, hová fordulhatok segítségért?

Ne aggódj! Ügyfélszolgálatunk teljeskörűen támogat a technikai segítségnyújtástól a szolgáltatói üzenetek továbbításán át a hiánypótlások kezeléséig. A változásbejelentő.hu online szolgáltatásai az év 365 napján elérhetők, ügyfélszolgálatunk pedig folyamatos tájékoztató, illetve helpdesk szolgáltatást biztosít 24/48 órás válaszadási határidőkkel a következő elérhetőségeken:

E-mail: ugyfelszolgalat@valtozasbejelento.hu, online ügyfélszolgálat